Ne može biti autentičnog kršćanstva bez ljudskosti i čovjekoljublja...

Korelati korištenja medija kod djece predškolske dobi

Slavica Šimić Šašić - Prethodno priopćenje
Marija Rodić

Correlates of Media Use in Preschool Children

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost između količine vremena provedenog u korištenju medija djece predškolske dobi i nekih osobnih i okolinskih čimbenika. U istraživanju je sudjelovalo 391 dijete u dobi od 5 do 7 godina. Roditelji su procijenili korištenje medija, temperament i regulaciju emocija kod djece, roditeljska ponašanja prema djetetu i roditeljsku kompetentnost. Odgojiteljice su procijenile socioemocionalnu dobrobit i otpornost djece, a procjene o samopoimanju prikupile su kroz intervjue s djecom. Dobiveni rezultati pokazuju da je količina vremena koju djeca predškolske dobi provode u korištenju medija slabo, ali statistički značajno povezana s osobnim i okolinskim čimbenicima. Spol djeteta, negativan afekt, regulacija emocija, obrazovanje roditelja, popustljivost, informatička pismenost i stav prema dječjem korištenju medija povezani su s djetetovim ukupnim vremenom provedenim u korištenju medija. Korelati vremena provedenog u korištenju medija razlikuju se i ovise o vrsti medija. Rezultati istraživanja ukazuju na potrebu daljnjeg istraživanja uloge medija između varijabli antecedenti i razvojnih ishoda.

Abstract
The aim of the study was to examine the relationship between the amount of time spent using media in preschool children and some personal and environmental factors. The study involved 391 children, aged 5 to 7 years. Parents assessed media use, temperament and emotion regulation in children, parental behaviors toward the child and parental competence. Kindergarten teachers assessed children’s socio-emotional well-being and resilience, and collected assessments of self-concept through interviews with children. The obtained results show that the amount of time that preschool children spend in the use of media is weakly but statistically significantly related to personal and environmental factors. Child gender, negative affect, emotion regulation, parental education, permissiveness, computer literacy and attitudes toward children’s media use are related to the total time spent in media use. The correlates of time spent in media use vary depending on the type of media. The results of this research indicate the need for further research on the role of the media between the antecedent variables and developmental outcomes.

Naslov: Korelati_koristenja_medija_kod_djece_predskolske_dobi.pdf
Veličina: 146.9 KB

Offcanvas Module

Our themes are built on a responsive framework, which gives them a friendly, adaptive layout