Ne može biti autentičnog kršćanstva bez ljudskosti i čovjekoljublja...

COVID-19 in Religious Communities in Focus of the Croatian Media

Jasna Krista Mijatović - Izvorni znanstveni članak

COVID-19 u redovničkim zajednicama u fokusu hrvatskih medija

Abstract
Looking for the media presentation of the COVID-19 pandemic in religious communities on 5 Croatian web portals (Jutarnji.hr, Vecernji.hr, 24sata.hr, Glasslavonije. hr, Index.hr), the paper consists of two parts. The first part presents numeric data of infected and dead religious, and self-isolated religious in the period of 15 March to 15 November 2020. The purpose of the second part of the paper is to analyse the media’s presentation of COVID-19 in religious communities checking was it in a sensationalist manner. The study is conducted by using the method of quantitative and qualitative content analysis of 5 web portals in the period of 15 March to 15 November 2020. Specific goals of the research are to examine the objectivity of the articles’ content and whether they conform to the Media Act, to observe values promoted in an article, and to notice differences in the COVID-19 media reports in female religious communities compared to COVID-19 media reports in male religious communities. The paper deals with the power of media in creating the image of religious communities in the Croatian public.

Sažetak
Analizira se medijska prezentacija bolesti COVID-19 pandemije u redovničkim zajednicama na pet hrvatskih internetskih portala (Jutarnji.hr, Vecernji. hr, 24sata.hr, Glas-slavonije.hr, Index.hr), a istraživanje ima dva dijela. Prvi dio istraživanja prikazuje brojčane podatke o zaraženim i preminulim redovnicama i redovnicima, kao i o onima kojima je bila određena mjera samoizolacije u razdoblju od 15. ožujka do 15. studenoga 2020. godine. Drugi dio istraživanja propituje je li medijska prezentacija bolesti COVID-19 pandemije u redovničkim zajednicama bila senzacionalistička. U istraživanju je primijenjena metoda analize sadržaja u kvantitativnom i u kvalitativnom smislu na pet internetskih portala u razdoblju od 15. ožujka do 15. studenoga 2020. godine. Specifični ciljevi istraživanja su: ispitati objektivnost sadržaja članaka i poštivanje Zakona o medijima, otkriti koje se vrednote promoviraju u člancima i uočiti razlike u medijskim izvješćima o pandemiji bolesti COVID-19 u ženskim redovničkim zajednicama u odnosu na muške redovničke zajednice. Istraživanje je povezano s moći medija u stvaranju percepcije o redovničkim zajednicama u hrvatskoj javnosti.

Naslov: 13_COVID-19 in Religious Communities in Focus of the Croatian Media.pdf
Veličina: 167.72 KB

Offcanvas Module

Our themes are built on a responsive framework, which gives them a friendly, adaptive layout