Medijska pismenost – obrazovanje studenata i svijest o vlastitoj odgovornosti
Suzana Peran - Izvorni znanstveni članak
Anđelka Raguž
Media literacy: student education and sense of responsibility
Sažetak
U radu propitujemo shvaćanje medijske pismenosti i načine korištenja medija i vrednovanje medijskih sadržaja kod studenata Studija komunikologije Hrvatskih studija i Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Pri tome studentima pristupamo kao medijskoj publici, ali i onima koji će u dogledno vrijeme i sami aktivno stvarati medijske sadržaje i znanstveno ih vrednovati te onima koji će poučavati djecu i mlade o medijskim sadržajima. Na temelju provedene ankete analiziramo kolik je stupanj aktivna korištenja edijima i poznavanja osobitosti medijskog funkcioniranja kod studenata komunikologije u okviru svijesti o vlastitoj strukovnoj pismenosti te kolika je svijest o važnosti medijske pismenosti u kontekstu profesionalnoga djelovanja budućih vjeroučiteljica i vjeroučitelja.
U zaključku analiziramo rezultate ankete, te ukazujemo na mogućnost suradnje komunikoloških/novinarskih studija s teološkim i drugim studijima na području medijske pismenosti. Ističemo i važnost poučavanja medijske pismenosti u sklopu obrazovanja medijskih djelatnika i onih koji će aktivno sudjelovati u poučavanju djece i mladih.
Abstract
In this paper, we examine how media literacy, ways of using the media and the evaluation of media content are understood by undergraduate students enrolled at the Department of Communication Sciences – Centre for Croatian Studies and the Catholic Faculty of Theology, University of Zagreb. These students are approached both as media audiences but also as those who will soon be actively creating and/or scientifically evaluating media contents, and those who will be teaching children and young people about media contents. Based on a survey, we have analyzed the extent of the active use of the media and knowledge of the specifics of media function among students of communication sciences within the framework of their awareness of their own professional literacy and their grasp of the importance of media literacy in the context of their professional activities as future teachers of religion.
In conclusion, we analyze the results of the survey and note the possibility of cooperation in the area of media literacy between departments of communication sciences/journalism and departments of theological and other studies. We emphasize the importance of teaching media literacy as part of the education of media professionals and those who will be actively engaged in the teaching of children and young people.
Naslov: | 4 - Medijska pismenost – obrazovanje studenata i svijest o vlastitoj odgovornosti.pdf |
Veličina: | 137.92 KB |