Ne može biti autentičnog kršćanstva bez ljudskosti i čovjekoljublja...

Priče i pripovijedanje u ranom učenju engleskoga jezika – komparativna analiza

Ivana Cindrić - Izvorni znanstveni članak
Ivana Milković
Tina Rozmanič
Mateja Dagarin Fojkar

Stories in Teaching English in the First Years of Primary School – A Comparative Study

Sažetak
Pripovijedanje i čitanje priča naglas pripadaju najprikladnijim pristupima poučavanju jezika u ranoj dobi. Čitanjem i pripovijedanjem priča potiče se stvaranje pozitivnih stavova prema književnosti, stranim jezicima i drugim kulturama. Cilj ove komparativne analize bio je istražiti učestalost i načine na koje se priče koriste u nastavi engleskoga jezika u prva tri razreda osnovne škole u Sloveniji (uzrast od 6 do 8 godina) te u prva četiri razreda u Hrvatskoj (uzrast od 7 do 10 godina). Za potrebe prikupljanja podataka osmišljen je upitnik, a odgovori su dobiveni od 199 učitelja (N=199) engleskoga jezika iz Slovenije i Hrvatske. Rezultati istraživanja ukazali su na značajne razlike među ispitanicima iz Slovenije i Hrvatske glede korištenje udžbenika u nastavi. Ispitanici iz Hrvatske uglavnom se oslanjaju na tekstove koji su ponuđeni u udžbenicima, dok učitelji iz Slovenije u nastavi uglavnom koriste izvorne slikovnice umjesto udžbenika. Također je uočeno da je učiteljima jedan od glavnih izazova pronalaženje prikladnih materijala. S obzirom na rezultate istraživanja, predlažu se promjene u programima za obrazovanje učitelja i bolje opremanje škola materijalima za čitanje.

Abstract
Storytelling and reading stories aloud are among the most appropriate approaches in early language teaching. Both reading and telling stories create positive attitudes towards literature, foreign languages, and other cultures. The aim of the present comparative study was to investigate the frequency and ways of using stories in the English classroom in the first three years of primary education in Slovenia (ages 6-8) and Croatia (ages 7-10). A questionnaire was used to gather data, with responses provided by 199 teachers of English from Slovenia and Croatia. The research results revealed a considerable difference between the participants from Slovenia and Croatia as regards coursebook use, namely, teachers from Croatia largely rely on texts offered in coursebooks, whereas teachers in Slovenia mostly use authentic picturebooks instead of coursebooks in their lessons. We also observed that stories are rarely employed to promote students’ intercultural competences and that the main challenge for teachers is to find suitable materials. In light of these findings, we recommend that teacher education programmes provide more support for teachers to develop learners’ communicative, social and cultural skills through the use of stories, and that schools are better equipped with reading materials.

Naslov: 11_Priče i pripovijedanje u ranom učenju engleskoga jezika – komparativna analiza.pdf
Veličina: 138.24 KB

Offcanvas Module

Our themes are built on a responsive framework, which gives them a friendly, adaptive layout