Povezanost sociodemografskih varijabla i glazbenih preferencija učenika osnovne glazbene škole
Jasna Šulentić Begić - Izvorni znanstveni članak
Amir Begić
Marija Bilić
Relationship Between Sociodemographic Variables and Musical Preferences of Elementary Music School Students
Sažetak
Preferencija se definira kao afektivno stanje niskog intenziteta, a to bi u odnosu na područje glazbe podrazumijevalo glazbu nekog glazbenika ili neki glazbeni stil ili konkretnu skladbu koju pojedinac voli i odabire za slušanje. Glazbena preferencija je u pravilu spontana reakcija i ne uključuje nužno estetske kriterije, tj. kognitivne procese. Čimbenike koji su povezani s glazbenim preferencijama može se kategorizirati kao unutarnje (npr. karakteristike glazbe) i vanjske (npr. dob, spol, osobnost, društveni utjecaj, glazbeno obrazovanje, društveni identitet i dr.). U okviru rada provedeno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi povezanost sociodemografskih varijabla (spol učenika, mjesto stanovanja i bavljenje njihovih roditelja glazbom) i glazbenih preferencija učenika osnovne glazbene škole. Istraživanje je provedeno online anketiranjem u travnju 2020. godine u sedam osnovnih glazbenih škola u Republici Hrvatskoj. U istraživanju je sudjelovalo 95 učenika petih i šestih razreda osnovnih glazbenih škola. Primjenom hi-kvadrat testa utvrđeno je postojanje statistički značajnih razlika u preferencijama ispitanika prema rocku, metalu, turbofolku, umjetničkoj glazbi, pop i elektroničkoj glazbi s obzirom na spol, mjesto stanovanja i glazbenu tradiciju u obitelji.
Abstract
The preferences are defined as an effective low-intensity state, which concerning the music field would mean music by a musician or a certain musical style or a specific composition that an individual likes and chooses to listen to. Music preferences are usually a spontaneous reaction and do not necessarily include aesthetic criteria, i.e. cognitive processes. Factors that are related to musical preferences can be categorized as internal (e.g., music characteristics) and external (e.g., age, gender, personality, social influence, music education, social identity, etc.). In this paper a study was conducted aimed at determining the relationship between sociodemographic variables (gender of students, place of residence and their parents’ involvement in music) and musical preferences of primary music school students. The survey was conducted by an online survey in April 2020 in seven primary music schools in Republic of Croatia. The study involved 95 fifth- and sixth-grade elementary music school students. Using the Hi-square test, the existence of statistically significant differences in the respondents’ preferences towards rock, metal, turbo-folk, art, pop and electronic music with regard to gender, place of residence and musical tradition in the family was determined.
Naslov: | Povezanost sociodemografskih varijabla i glazbenih preferencija ucenika osnovne glazbene skole.pdf |
Veličina: | 129.73 KB |