Ne može biti autentičnog kršćanstva bez ljudskosti i čovjekoljublja...

Izbori ravnatelja i upravljanje školom u obaveznom školstvu Hrvatske između stručnosti i podobnosti – povijesni pregledi između 1871. i 2021. godine

Snježana Dubovicki - Izvorni znanstveni članak
Emerik Munjiza

Election of School Principal and School Management in Compulsory Education in Croatia Between Expertise and Eligibility (Historical Reviews from 1871 to 2021)

Sadržaj
U radu je istražen postupak izbora ravnatelja (u razdoblju od 150 godina) u obaveznom školstvu Hrvatske između uvođenja školske obveznosti i suvremenosti. U razdoblju ove analize Hrvatska se nalazila u različitim državno-političkim asocijacijama i društvenim uređenjima. Osnovni cilj istraživanja bio je ispitati načine i pristupe izbora školskih ravnatelja u svim državnim asocijacijama i društvenim uređenjima kroz izbor školskih ravnatelja koji se kretao između stručnosti i podobnosti. To je istraženo kroz sastav organa upravljanja, propisanih uvjeta i izborne procedure. Istraživanje je obavljeno analizom 31 školskog zakona izmjena i dopuna) koji imaju karakter primarnih izvora. Rezultati istraživanja pokazuju da se izbor ravnatelja u kontinuitetu kretao unutar stručnosti i podobnosti s ponešto diferenciranim otklonima. U izborima ravnatelja postoji velika razlika između javne percepcije koja se često temelji na pojedinačnim slučajevima, medijskoj eksponiranosti i zakonskoj regulativi. To bi se moglo ukloniti/ublažiti profesionalizacijom ravnateljske službe. Dosadašnji pokušaji su tek djelomično praktično operacionalizirani.

Abstract
The paper investigates the procedure of electing principals (over the period of 150 years) in compulsory education in Croatia from the introduction of school obligation to modern times. In the period of this analysis, Croatia was in various state-political associations and social systems. The main goal of the research was to examine the ways and approaches of electing school principals in all state associations and social organisations through the selection of school principals, which ranged between expertise and eligibility. This was researched through the system of the governing body, prescribed conditions and election procedures. The research was performed by analysing 31 school acts (amendments) that have the character of primary sources. The research results show that the choice of principal continuously ranged within expertise and eligibility with somewhat differentiated deviations. In the election of principals, there has been a big difference between public perception, which is often based on individual cases, media exposure and legislation. This could be removed/mitigated by professionalising the principal’s position. The attempts so far have only been partially operationalised.

Naslov: 12_Izbori ravnatelja i upravljanje školom u obaveznom školstvu Hrvatske između stručnosti i podobnosti – povijesni pregledi između 1871. i 2021. godine.pdf
Veličina: 136.08 KB

Offcanvas Module

Our themes are built on a responsive framework, which gives them a friendly, adaptive layout