Mišljenja nastavnika o odustajanju učenika osnovne i srednje glazbene škole u Hrvatskoj
Lidija Nikolić - Izvorni znanstveni članak
Ivana Šenk Gergorić
Marija Berać-Jozić
Teachers’ Opinions on Students’ Dropping out of Primary and Secondary Music Schools in Croatia
Sažetak
Cilj je istraživanja utvrditi čimbenike odustajanja učenika od glazbene škole u Hrvatskoj te načine na koje bi se učenicima pomoglo da nastave glazbeno obrazovanje do kraja školskoga programa. Provedeno je eksplorativno kvantitativno i kvalitativno istraživanje anketiranjem nastavnika glazbenih škola u Hrvatskoj (N=178). Za ovo istraživanje kreiran je Upitnik o odustajanju učenika od glazbenog obrazovanja za nastavnike glazbenih škola. Rezultati faktorske analize ukazali su na četverofaktorsku strukturu: (1) učenik, (2) obrazovni kontekst, (3) komunikacija i (4) roditelji. Rezultati istraživanja pokazali su da se jednom nastavniku tijekom školske godine u prosjeku ispiše jedan učenik u dobi od 10 do 13 godina. Nastavnici su se složili da su razlozi odustajanja ponajprije slaba motivacija i zainteresiranost učenika te nedostatna ulaganja truda i slaba podrška roditelja, a zatim preopterećenost učenika drugim slobodnim aktivnostima, nemogućnost usklađivanja rasporeda između općeobrazovne i glazbene škole te nefleksibilan program glazbene škole i izostanak suradnje između nastavnika i roditelja. Nastavnici su dali svoje prijedloge kako bi se učenicima moglo pomoći da ustraju u glazbenom obrazovanju, a ti se prijedlozi najčešće odnose na uloge nastavnika i roditelja.
Abstract
The aim of this research is to establish factors why students abandon music schools in Croatia, as well as to find ways how to help students to continue their music education until the end of the official curriculum. Exploratory quantitative and qualitative research has been conducted by surveying Croatian music school teachers (N=178). For the purpose of this research, a Questionnaire on students’ dropping out from music education for music school teachers was designed. The results of the factor analysis indicated a four-factor structure: (1) student, (2) educational context, (3) communication and (4) parents. The results have shown that one teacher loses one student at the age of 10 to 13 during a school year on average. The teachers agreed that the reasons for dropping out lie in students’ low motivation and interest, as well as not putting enough effort, low parental support, students’ being overloaded by other extracurricular activities, problems of timetable clashes between compulsory and music school, the inflexible music school curriculum, and the lack of parent-teacher cooperation. The teachers have given their suggestions how to help students to persist in their music education, and these suggestions mostly refer to the roles of teachers and parents.
Naslov: | 11_Mišljenja nastavnika o odustajanju učenika osnovne i srednje glazbene škole u Hrvatskoj.pdf |
Veličina: | 234.52 KB |