Razlike u zadovoljstvu školom i uključenosti roditelja učenika tipičnog razvoja i s teškoćama u razvoju u aktivnosti u domu i školi
Vlatka Kovač - Izvorni znanstveni članak
Siniša Opić
Neven Hrvatić
Differences in Satisfaction with School and the Involvement of Parents of Students with Typical Development and with Developmental Difficulties in Activities at Home and at School
Sažetak
Cilj rada bio je utvrditi razlike u zadovoljstvu i uključenosti u školske aktivnosti roditelja učenika osnovne škole tipičnog razvoja i s teškoćama u razvoju. Uzorak u radu čine 896 roditelja učenika drugih i šestih razreda trinaest osnovnih škola sjeverozapadne Hrvatske, od kojih je 57 roditelja učenika s teškoćama u razvoju koji se školuju u redovitome razrednom odjelu u skladu s primjerenim programima odgoja i obrazovanja ovisno o vrsti i stupnju teškoće. Usporedbom ekvivalentnih parova roditelja iz obje skupine utvrđeno je da ne postoji statistička razlika u procjeni zadovoljstva te da je ono za obje skupine iznadprosječno, a za roditelje učenika s teškoćama u razvoju čak i više. Opća uključenost roditelja u školi je gotovo ista za promatrane skupine roditelja, dok roditelji učenika s teškoćama statistički značajno više pomažu svojoj djeci kod kuće, češće potiču čitanje, učenje matematike i prirodoslovnih predmeta te su općenito više uključeni u učenju kod kuće. Rezultati analize pokazuju da zadovoljstvo školom roditelja učenika s teškoćama u razvoju pridonosi općoj roditeljskoj uključenosti kod kuće i učenju matematike sa svojom djecom. Provedeno istraživanje ukazuje na potrebu daljnje analize zadovoljstva roditelja i utjecaja na njihovu uključenost u aktivnosti u domu i školi.
Abstract
The goal was to determine differences in satisfaction and inclusion of parents of elementary school students with typical development and difficulties in development in school activities. It was sampled by including 896 parents of students attending the second and the sixth grade in different elementary schools all across northwest Croatia. Out of those, 57 parents are parents of students with difficulties in development who are educated in accordance with the appropriate educational programs depending on the type and degree of difficulty in the regular class department. With the comparison of the equivalent pairs of parents from both groups, it is determined that there is no statistical difference in the assessment of satisfaction and that it is above average for both groups and for parents of students with difficulties even higher. In the ratio of investment and involvement of parents in school, it is also pretty much the same for the observed groups of parents. Nevertheless, the parents of students with difficulties statistically are significantly more involved and are helping their children when working at home; they encourage reading and learning math and science subjects. The results from the analysis show the satisfaction of parents of students with developmental difficulties adds to the general parental involvement at home and studying mathematics with their children.
The research is showing the need for further analysis of parental satisfaction and the impact on their involvement with activities at home and at school.
Naslov: | 10_Razlike u zadovoljstvu školom i uključenosti roditelja učenika tipičnog razvoja i s teškoćama u razvoju u aktivnosti u domu i školi.pdf |
Veličina: | 188.24 KB |