Ne može biti autentičnog kršćanstva bez ljudskosti i čovjekoljublja...

Percepcija uloge i osobina razrednika u hrvatskom obrazovnom sustavu

Ivan Lenard - Izvorni znanstveni članak
Dragana Božić Lenard

Perception of the Role and Competence of Headmasters in the Croatian Education System

Sažetak
Primarnu odgojno-obrazovnu ulogu u razrednom odjelu ima razrednik, koji treba poznavati psihološke promjene uzrasta svojih učenika, studiozno analizirati ponašanje, prevenirati, ali i pokazati empatiju. Uloga je razrednika od iznimne važnosti, stoga ju je potrebno stručno analizirati, što do sada nije bio čest slučaj. Cilj je ovoga rada bio istražiti mišljenje osnovnoškolskih i srednjoškolskih razrednika uposlenih u svim hrvatskim županijama o ulozi razrednika, izazovima s kojima se suočavaju i osobinama potrebnima za obnašanje navedene uloge. Ispitanici su dobrovoljno popunili anketni upitnik i njihovi su odgovori statistički analizirani. Rezultati analize javno dostupnih studijskih programa visokoobrazovnih ustanova društvenih i humanističkih usmjerenja iz četiriju najvećih hrvatskih gradova pokazuju da visokoobrazovne institucije ne pružaju potrebne teorijske i praktične spoznaje za obnašanje dužnosti razrednika. Razrednici lakše obavljaju administrativne poslove od onih koji uključuju rješavanje međuljudskih odnosa. Ispitanici smatraju da su osobine koje treba imati uspješan razrednik brojne i važne, zbog čega to ne bi trebala biti automatizmom dodjeljivana uloga.

Abstract
The primary educational role in the classroom is played by a headmaster, who should know the psychological changes his/her students are going through, meticulously analyze behavior, prevent, but also show empathy. The headmaster’s role is of the utmost importance, which is the reason why it is to be studied unlike so far. This paper aimed to study the opinion of primary and secondary school headmasters employed in all Croatian counties about the role of a headmaster, challenges they face and necessary competencies for the role. The participants voluntarily completed a questionnaire analyzed in SPSS. The results show that higher education institutions do not educate pre-service teachers for the role of headmasters. Headmasters perform administrative tasks more easily than those that involve dealing with interpersonal relationships. The participants believe that a successful headmaster needs to have numerous competencies, which is why it should not be an automatically assigned role.

Naslov: 08_Percepcija uloge i osobina razrednika u hrvatskom obrazovnom sustavu.pdf
Veličina: 420.69 KB

Offcanvas Module

Our themes are built on a responsive framework, which gives them a friendly, adaptive layout