Ne može biti autentičnog kršćanstva bez ljudskosti i čovjekoljublja...

Pripremljenost budućih učitelja razredne nastave i učitelja stranih jezika za ophođenje s različitosti u primarnom obrazovanju

Ana Šenjug Krleža - Prethodno priopćenje
Željka Knežević

Pre-service Primary Teachers’ and Foreign Language Teachers’ Preparedness for Dealing with Diversity

Sažetak
U današnjem društvu koje bitno obilježava različitost u raznim aspektima ljudskog života prihvaćanje i poštivanje drugog i drugačijeg ključno je za izgradnju inkluzivnog i pravednog društva. To se reflektira i na obrazovne sustave, koji s jedne strane ističu važnost uspješnog uključivanja svih učenika u odgojno-obrazovne procese, ali isto tako teže razvijanju otvorenosti i empatičnosti prema drugim kulturnim i socijalnim skupinama. Osposobljenost svih učitelja u primarnom obrazovanju za ophođenje s različitosti u nastavi od izrazite je važnosti za postizanje ovih ciljeva, no dosadašnja istraživanja često ukazuju na neke deficite. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati pripremljenost budućih učitelja razredne nastave i budućih učitelja engleskog i njemačkog jezika za ophođenje s različitosti u nastavi u primarnom obrazovanju. U istraživanju je sudjelovalo 184 studenata završnih godina Učiteljskog fakulteta i nastavničkih smjerova Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Utvrđeno je da studenti iskazuju prilično visok stupanj svjesnosti o različitostima u nastavnoj praksi i svojoj ulozi u pluralističkim okruženjima. Međutim, stečenost kompetencija tijekom studija za rad u takvim okruženjima procjenjuje se slabom. Takva procjena ispitanika ukazuje na manjkavu integraciju odgovarajućih sadržaja u studijske programe.

Abstract
In today’s society, which is significantly marked by diversity in various aspects of human life, accepting and respecting others who are different is crucial for building an inclusive and just society. This is also reflected in educational systems, which emphasize the importance of successfully integrating all students into educational processes while striving to develop openness and empathy towards other cultural and social groups. The preparedness of all primary education teachers for dealing with diversity in the classroom is of utmost importance in achieving these goals, but previous research often indicates certain deficits. Therefore, the aim of this research was to examine the preparedness of future primary education teachers and foreign language teachers for dealing with diversity in the classroom. The study involved 184 final-year students from the Faculty of Teacher Education and the Faculty of Humanities and Social Sciences at the University of Zagreb. It was found that students exhibit a fairly high level of awareness of diversity in their teaching practice and of their role in pluralistic environments. However, the acquisition of competencies during their studies for working in such environments is assessed as weak. Such estimates of the respondents indicate a lack of integration of appropriate content into the study programs.

Naslov: 10_Pripremljenost budućih učitelja razredne nastave i učitelja stranih jezika za ophođenje s različitosti u primarnom obrazovanju.pdf
Veličina: 148.54 KB

Offcanvas Module

Our themes are built on a responsive framework, which gives them a friendly, adaptive layout