Povijesni razvoj metodičkih kompetencija odgojitelja za poticanje likovnog izražavanja i stvaranja u dječjem vrtiću
Marijana Županić Benić - Pregledni rad
Branimir Mendeš
Preschool Teachers’ Methodical Competencies and Kindergarten Art Activities
Sažetak
Od samih početaka institucijskog ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja likovne su aktivnosti dio odgojno-obrazovnih programa, odnosno – u novije doba – kurikuluma. U inicijalnom obrazovanju odgojitelja te u njihovom daljnjem profesionalnom razvoju u kontekstu vizualno-likovnog odgoja i obrazovanja djeteta značajno mjesto zauzima likovno-metodičko obrazovanje kao ishodište promišljanja, planiranja prostorno-materijalnog konteksta i provedbe likovnih aktivnosti s djecom rane i predškolske dobi. Likovno-metodičko obrazovanje budućih odgojitelja temelji se na interdisciplinarnosti, a odgojitelj – da bi razvio svoje profesionalne kompetencije u tome području – treba steći pedagoške, psihološke te metodičke kompetencije. Stoga se pojam kompetentnosti odgojitelja te njegova uloga razmatraju kao imperativ kvalitete njegova djelovanja utemeljenog na stečenim profesionalnim kompetencijama i osobnoj kvaliteti odgojitelja u provedbi likovnih aktivnosti s djecom rane i predškolske dobi.
Abstract
From the very beginnings of institutional early and preschool education, art activities have been included in educational programs or, more recently, the curriculum. In the initial preschool teacher education and in the further professional development in the context of children’s visual and art education, art methodology occupies a significant place as the starting point for thinking, planning the spatial-material context, and implementing art activities with early and preschool age children. Educating future teachers in the field of art methodology is based on interdisciplinarity, and relevant professional competencies can be developed if the teacher previously acquires pedagogical, psychological, and methodical competencies. Therefore, the concept of the preschool teachers’ competence and their role are considered as an imperative for the quality of their activity, based on the acquired professional competencies and personal teacher quality in implementing art activities with early and preschool age children.
Naslov: | 11_Povijesni razvoj metodičkih kompetencija odgojitelja za poticanje likovnog izražavanja i stvaranja u dječjem vrtiću.pdf |
Veličina: | 141.09 KB |